Auteur Topic: Website veranderingen  (gelezen 10795 keer)

Offline Albert

• WTOS Bestuur '07-'09
  • Administrator
  • Burger
Website veranderingen
« Gepost op: 19 oktober 2007, 16:59:44 »
De eerste grote verandering valt de meeste mensen niet meteen op, maar we zijn dus verhuisd naar een andere provider. We zijn van MKEweb naar Exonet gegaan. Een van de redenen is dat ze bij MKEweb de zaakjes niet helemaal op orde hadden en de website dus regelmatig down was. Zelf gebruik ik Exonet al een aantal jaren en het bevalt goed. De wtos website host ik in mijn eigen reseller pakket, dus dat scheelt ook nog wat in de kosten ;)

Daarnaast is de structuur van de website zo veranderd dat toekomstige aanpassingen makkelijker zullen worden. De wedstrijden/uitslagen pagina is zo aangepast dat de renners zelf hun uitslagen kunnen toevoegen/aanpassen. Wel moet de toegang eerst worden aangevraagd bij webmaster@wtos.nl. Vermeld hierbij je prikbord loginnaam.
« Laatst bewerkt op: 19 oktober 2007, 17:08:05 door albert »

Offline Erik N

• Opa
Re: Website veranderingen
« Reactie #1 Gepost op: 19 oktober 2007, 20:43:54 »
Goed bezig. Ik zal proberen ook nog wat bij te dragen ;)

Offline Michiel

• Bestuur '98-'01
  • Opa
  • Triple butted
« Reactie #2 Gepost op: 19 oktober 2007, 23:20:03 »
Gaat goed zo, i'm impressed!!! :eusa_cla:
"Heel mooi allemaal; 'k heb er eigenlijk niets aan toe te voegen en had eigenlijk ook nooit aan deze reactie moeten beginnen, maar als je eenmaal iets begint, moet je het ook afmaken, net als een tijdrit, vandaar." - Il Pectorini (Pieter Dijkshoorn)

Offline Albert

• WTOS Bestuur '07-'09
  • Administrator
  • Burger
« Reactie #3 Gepost op: 22 oktober 2007, 19:00:19 »
Ok, het menu is nu ook aan de beurt geweest. De menu items zijn nu dynamisch. Dat scheelt heel veel werk ten opzichte van elke keer een plaatje editen als je iets anders wil. De looks moeten jammergenoeg wel inleveren. Een tekst met schaduw, zoals dat eerst was, is niet mogelijk om met css te doen op een manier dat het in IE en in Firefox tegelijk werkt.

Het site plaatje is nu ook aangepast. Het is een foto van afgelopen WTOS CK. Als iemand nog een leuke foto heeft die een beetje mooi om die bocht past zodat boven EN aan de zijkant wat te zien is, dan hoor ik dat graag.

Offline Michiel

• Bestuur '98-'01
  • Opa
  • Triple butted
« Reactie #4 Gepost op: 22 oktober 2007, 19:23:29 »
Je bent lekker bezig  :icon_thu:

Wat mij betreft had het lettertype van het navigatiemenu wel een pietsje groter/hoger gemogen... resoluties van 1600x1200 pixels zijn tegenwoordig steeds gangbaarder en 't is nu wel een klein klikbaar gebied.
"Heel mooi allemaal; 'k heb er eigenlijk niets aan toe te voegen en had eigenlijk ook nooit aan deze reactie moeten beginnen, maar als je eenmaal iets begint, moet je het ook afmaken, net als een tijdrit, vandaar." - Il Pectorini (Pieter Dijkshoorn)

Offline Albert

• WTOS Bestuur '07-'09
  • Administrator
  • Burger
« Reactie #5 Gepost op: 23 oktober 2007, 00:46:56 »
Thx :) Zelf draai ik op 1680x1050, maar vind het eigenlijk wel een prima menu (qua grootte). Als de letters nog breder worden, dan past bijv het woord 'geschiedenis' d'r niet meer op. Ik zal nog wel ff experimenteren met de looks.

Offline Michiel

• Bestuur '98-'01
  • Opa
  • Triple butted
« Reactie #6 Gepost op: 23 oktober 2007, 07:18:17 »
Probeer anders de regelafstand iets te vergroten ;)

Offline Michiel

• Bestuur '98-'01
  • Opa
  • Triple butted
« Reactie #7 Gepost op: 23 oktober 2007, 07:30:55 »
Nog een kleinigheid: Vergeet je niet de bestuursinfo te up-daten?  8)

Offline Albert

• WTOS Bestuur '07-'09
  • Administrator
  • Burger
« Reactie #8 Gepost op: 23 oktober 2007, 10:46:05 »
Nog een kleinigheid: Vergeet je niet de bestuursinfo te up-daten?  8)

Onze bestuursfoto is nog niet klaar, dus heb ik de rest van de info ook nog niet veranderd. Komt zo snel mogelijk!

Offline Vinay

• Opa
  • rossen, dat wil jij toch ook?
goed bezig!
« Reactie #9 Gepost op: 24 oktober 2007, 11:42:45 »
Zo te horen ben je de functionaliteit en betrouwbaarheid goed aan 't aanpakken :). 't Technische verhaal snap ik niet helemaal, maar ik waardeer 't wel dat je wat transparantie geeft in waar je mee bezig bent (met deze topic dus).

Zelf vind ik de kleinere letters in 't menu zelf niet vervelend. Kleiner dan we gewend zijn, maar niet lastig om mee te werken. Grotere regelafstand is wel handig voor lieden (als ik) met 'n slechtere muismotoriek (voor IO en BK CAD-tijgers is 't zo vast ook wel prima te doen) maar omdat je toch zoveel zwarte ruimte eronder hebt is 't misschien ook wel mooier met de ruimte op 't scherm.

Die regelafstand is vast 'n koud kunstje, maar schroom je niet om, voordat je grotere dingen aanpakt, misschien 'n polletje te openen voor wat mensen graag aangepakt zien. Voordat je veel tijd steekt in iets wat mensen toch graag anders gezien hadden.

Goed werk in elk geval :icon_thu: !
lente!

Offline Michiel

• Bestuur '98-'01
  • Opa
  • Triple butted
Re: goed bezig!
« Reactie #10 Gepost op: 24 oktober 2007, 13:23:34 »
Die regelafstand is vast 'n koud kunstje, maar schroom je niet om, voordat je grotere dingen aanpakt, misschien 'n polletje te openen voor wat mensen graag aangepakt zien. Voordat je veel tijd steekt in iets wat mensen toch graag anders gezien hadden.

Je moet bij webbeheer nu ook weer niet te veel democratie toelaten; dat doodt de creatieve geest Vinay ;)

Offline Vinay

• Opa
  • rossen, dat wil jij toch ook?
creatief
« Reactie #11 Gepost op: 24 oktober 2007, 13:29:01 »
Nu ja, uiteraard is 't aan Albert om te maken wat hem 't best lijkt. Uiteindelijk is hij degene die 't werk doet! Maar goed, mocht je onze mening willen hebben... (die we nu trouwens ook wel ongevraagd geven ;)).
lente!