Auteur Topic: Linker standrohr voor Rond Quake C70  (gelezen 5984 keer)

Offline Stuiterbal

• Ouwe lul
  • Leren doe je met vallen en opstaan
Linker standrohr voor Rond Quake C70
« Gepost op: 29 april 2005, 13:37:03 »
Hallo,
Mijn Rond Quake C70 heeft zijn tijd wel gehad, maar ik wil hem niet zomaar weggooien. De linker piston (Standrohr) is erg ingesleten en ik heb hier een nieuwe voor nodig (waarschijnlijk ook een nieuwe seal dan..), weet iemand waar ik zo'n ding kan bestellen, of hoe ik de vork kan laten reviseren?

groetjes,
Ronald

Offline JeroenK

• WTOS wannabee
  • Opa
  • Life is a beach
Re:Linker standrohr voor Rond Quake C70
« Reactie #1 Gepost op: 29 april 2005, 13:38:33 »
Heeft Marcel ook niet zo'n ding in z'n oude Cannondale zitten?

Misschien valt er wat te regelen...?

Offline Stuiterbal

• Ouwe lul
« Reactie #2 Gepost op: 29 april 2005, 14:44:04 »
Ja.. dat is inderdaad waar.. ik heb die inderdaad in zijn oude cannondale zien zitten..

::)

Offline JeroenK

• WTOS wannabee
  • Opa
  • Life is a beach
« Reactie #3 Gepost op: 29 april 2005, 15:02:37 »
Misschien is zijn rechter binnenpoot wel ingesleten  ;)

Wat is er precies versleten? De coating?

Offline Stuiterbal

• Ouwe lul
« Reactie #4 Gepost op: 29 april 2005, 15:15:21 »
De coating is er af inderdaad op de plaats van het koperlager.. en niet zo'n klein beetje ook.. je kunt de glooing voelen met de hand.. ik heb er nu vet ingedaan ipv olie, want anders lekt hij toch alleen maar en slijt het allemaal nog veel harder. Gelukkig is het niet de demperkant, want daar heb je zeker wel de olie nodig. Enige is dat die koperlager natuurlijk WEL met olie werkt.. rare is dat toen ik hem voor het eerst uit elkaar haalde er door de mensen van Rond (revisie) ook VET in is gedaan toendertijd en geen olie ???
eenmaal ingesleten is er geen houden meer aan..
Ik moet gewoon hard gaan afstuderen en geld gaan verdienen zodat ik een nieuwe fiets kan kopen..

Ronald

Offline Stuiterbal

• Ouwe lul
« Reactie #5 Gepost op: 29 april 2005, 15:16:53 »
Ik kan natuurlijk ook proberen die linkerpoot zelfs op te knappen met wat metaallak of zo.. dan loopt ie niet helemaal soepel doordat het geen mooi recht oppervlak is, maar is er wel weer een soort coating, zodat hij niet meer slijt..

Offline JeroenK

• WTOS wannabee
  • Opa
  • Life is a beach
« Reactie #6 Gepost op: 29 april 2005, 15:28:17 »
Lakken kun je shaken...  :D

Dat zijn allemaal prutsoplossingen. Volgens mij kun je beter voor een prikkie een andere 2e hands vork proberen te zoeken. Let er wel op dat die niet een grotere inbouwhoogte heeft dan je Quake, anders klopt de geo van je fiets niet meer.

Offline Michiel

• Bestuur '98-'01
  • Opa
  • Triple butted
« Reactie #7 Gepost op: 29 april 2005, 18:50:11 »
FF mailtje naar bike2build sturen! Vork kan opgestuurd worden voor revisie.
"Heel mooi allemaal; 'k heb er eigenlijk niets aan toe te voegen en had eigenlijk ook nooit aan deze reactie moeten beginnen, maar als je eenmaal iets begint, moet je het ook afmaken, net als een tijdrit, vandaar." - Il Pectorini (Pieter Dijkshoorn)

Offline Stuiterbal

• Ouwe lul
« Reactie #8 Gepost op: 29 april 2005, 19:35:58 »
Okay! Doe ik dat even.. heb je enig idee wat dat zou kunnen kosten Michiel? (vast niet, maar kan het altijd vragen natuurlijk. ik vraag het ook wel even in mijn mailtje..)

Ronald

Offline Michiel

• Bestuur '98-'01
  • Opa
  • Triple butted
« Reactie #9 Gepost op: 29 april 2005, 21:03:44 »
heb je enig idee wat dat zou kunnen kosten Michiel? (vast niet, maar kan het altijd vragen natuurlijk. ik vraag het ook wel even in mijn mailtje..)

idd  ;)
« Laatst bewerkt op: 29 april 2005, 21:03:54 door Michiel »
"Heel mooi allemaal; 'k heb er eigenlijk niets aan toe te voegen en had eigenlijk ook nooit aan deze reactie moeten beginnen, maar als je eenmaal iets begint, moet je het ook afmaken, net als een tijdrit, vandaar." - Il Pectorini (Pieter Dijkshoorn)

Offline jodi

• Burger
« Reactie #10 Gepost op: 30 april 2005, 12:53:08 »
ik denk dat reviesie niet veel zin zal hebben... mijn vorige sid zijden ze ook bij Rock - shox. ga op ebay een nieuwe zoeken - dat is goedkoper dan dit nog te proberen te repareren... mijn vork poot was ook kapot, daarvoor moest ik een neiuwe crown kopen... tja, dat is een halve vork... dus kan je idd beter een nieuwe kopen...
ik wil naar rechts, dus stuur naar links en wacht!

Offline JoostC

• WTOS Wannabee
  • Burger
  • The Turtle is back...beware!!!
« Reactie #11 Gepost op: 2 mei 2005, 13:39:29 »
Niuwe onderpoten zijn duur, maar bij maguar zijn ze ook los te koop omdat ze vaak in de kroon geschroeft zijn. Maar beter kun je een nieuwe/2e hands vork kopen, loopp je ook weer gelijk met de nieuwe ontwikkelingen op vering gebied.

eric

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 2 mei 2005, 14:04:53 »
Even een wilde gok: een Fox kroonstuk vervangen kost 300,-, RS zo'n 150, dus bij Rond zal het minimaal 75,- zijn (rekening houdend  met de inkoopsprijzen die ik in m'n hoofd heb).

Als je bij B2b de vork laat servicen komt er snel 50,- aan arbeid, olie en kleine zooi bij, duss....

Een tweedehandsvork is een goede optie, MAAR: als daar de bushings ook al van ingesleten zijn, heb je zo weer hetzelfde probleem.

Offline wouty

• Daylight at Night
  • Lullo
« Reactie #13 Gepost op: 5 mei 2005, 03:24:17 »
die vork wordt door rond volledig opgeknapt. welicht doen ze er gewoon een nieuwe poot in. maar ik zou 200 euro daarom niet extreem vinden
Daylight at night!

Offline Stuiterbal

• Ouwe lul
« Reactie #14 Gepost op: 6 mei 2005, 11:46:37 »
mmm... ik ben bijna jarig.. misschien kan ik iets regelen ;)
verder heb ik een mail gestuurd naar B2B maar nog geen antwoord gekregen.. ik dacht zelf aan iets Rond  :P de 100 Euro.. dan zou ik het wel doen..