Auteur Topic: drinken tijdens het fietsen  (gelezen 508 keer)

Offline LaurensB

• Sjaarsch
  • *
drinken tijdens het fietsen
« Gepost op: 18 mei 2017, 09:21:38 »
Omdat plat water vermengd met tacx shiva plastic smaak mij nu toch echt wel de neus uit begint te komen tijdens het rijden & ik wel wat extra energie wil krijgen onderweg ben ik benieuwd naar sportvoeding.

Tot nu toe heb ik wat op het internet en forum gestruind maar niet een goed overzicht van opties kunnen vinden. Bij wiggle en futurum zijn alle A merken wel maar is de informatie best summier en heb ik geen vergelijking gezien. Lees het eea over gels, isotone dranken maar weet niet wat het 'best' of efficiƫnt is. Persoonlijk lijkt mij een additief poeder voor in de bidon handig en het voldoet redelijk aan mijn dagobert duck complex.

Wat gebruiken jullie?

Hoe veel energie levert een gel of oplospoeder op?

Zijn er huismerken of dingen met een goede prijs pret verhouding?

Laurens

Offline Wouter Jan

• Lullo
Re: drinken tijdens het fietsen
« Reactie #1 Gepost op: 18 mei 2017, 10:10:19 »
Dit soort dingen is altijd een kwestie van proberen: wat kan je maag verdragen, welke smaak vind je lekker. Eigenlijk zijn dat de belangrijkste factoren, want energie geven ze allemaal.

Dit is goedkoop. En prima spul.
Ik binnenkort gaan bestellen, als jij (en bij voorkeur nog iemand) mee wilt bestellen kan dat, dat scheelt verzendkosten.

High5 heeft bij Wiggle ook proefpakketten waar allerlei smaken inzitten. Misschien ook interessant.

Offline Bart J

• Student
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 18 mei 2017, 10:39:31 »
Ik stop simpelweg een dikke schep druivensuiker in mijn bidon als ik verwacht een iets zwaardere of langere training te doen. Kost bijna niets en werkt voor mij. Je kunt het altijd proberen natuurlijk ;)

Offline de brommer

• Opa
« Reactie #3 Gepost op: 18 mei 2017, 10:57:55 »
Wat gebruiken jullie?

Net waar ik zin in heb of wat er in de kast staat. Aanmaaklimonade, water, Isostar, poeder van de action, gewoon maltopoeder, etc.

Hoeveel energie kan jij per uur opnemen? ;)

Maltodextrine:fructose in verhouding van 2:1 (dacht ik) verhoogt die opname in ieder geval.

En anders dit ff nalezen: http://www.wtos.nl/prikbord/index.php?topic=4773.0 :D
« Laatst bewerkt op: 18 mei 2017, 11:04:48 door de brommer »

Offline DanielL

• Ouwe lul
« Reactie #4 Gepost op: 18 mei 2017, 11:47:17 »
Wat gebruiken jullie?
Net wat ik in huis heb aan poeders of limonade.

Daar kun je heel lang over ouwehoeren :D
Je kunt in ieder geval langer hard blijven fietsen als je koolhydraten onderweg aanvult. Vanaf ongeveer anderhalf uur fietsen is het dus nuttig om wat poeder in je bidon te doen en/of onderweg wat te eten.

Zijn er huismerken of dingen met een goede prijs pret verhouding?

Ik gebruik tegenwoordig vaak deze en dat bevalt erg goed. Ook in grootverpakkingen te verkrijgen.

Offline LaurensB

• Sjaarsch
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 18 mei 2017, 12:22:35 »
Dank voor de antwoorden. Eigenlijk kun je het zo gek maken als je zelf wilt.

Nu nog op zoek naar een pot poeder die voor kmk binnen kan komen. ;D

Dit is goedkoop. En prima spul.
Ik binnenkort gaan bestellen, als jij (en bij voorkeur nog iemand) mee wilt bestellen kan dat, dat scheelt verzendkosten.

High5 heeft bij Wiggle ook proefpakketten waar allerlei smaken inzitten. Misschien ook interessant.

Dat wedstrijdpakket is een goede, die wil ik wel gaan uitproberen, dit ook.

Offline JannaBogers

• WTOS Bestuur
  • Student
« Reactie #6 Gepost op: 18 mei 2017, 23:47:00 »
Nog even een kleine opmerking (niet per se van belang qua voeding maar wel qua bestellen: we hebben inmiddels een wtos account bij wiggle aangemaakt, zo kan er altijd via hetzelfde account besteld worden, waardoor de korting oploopt (ik geloof dat je 12% korting op catalogusprijs krijgt als je 500 euro in een jaar uitgeeft ofzo). Ik weet niet of het voor deze bestelling al korting op zou leveren, maar er moet sowieso opgebouwd worden en is geen extra moeite verder ;)
Als iemand via dat account wil bestellen, geef dan even een gil.

Offline Tim.

• WTOS Bestuur
  • Lullo
« Reactie #7 Gepost op: 19 mei 2017, 00:20:11 »

Ik ga waarschijnlijk na KMK bestellen, dus komt goed ;D

Offline Wouter Jan

• Lullo
« Reactie #8 Gepost op: 19 mei 2017, 09:32:07 »

Ik ga waarschijnlijk na KMK bestellen, dus komt goed ;D

Dat duurt voor mij te lang, maar dan bestel ik wel even apart die grootverpakking van duursport.nl die Daniel post. Dat klinkt ook wel goed.

Offline antonjaneijsbouts

• WTOS Oud Bestuur
  • Burger
« Reactie #9 Gepost op: 19 mei 2017, 11:21:05 »
Via http://massagepraktijkhensing.com/ kun je met korting Born sportvoeding bestellen. Ik gebruik zelf altijd de PowerBar poeders van Bike-Components, erg lekker ook en een mooie prijs, ongeveer 15 euro voor 2.2 kg.