Auteur Topic: Zadelpen  (gelezen 798 keer)

Offline Bart J

• Student
  • **
Zadelpen
« Gepost op: 14 december 2016, 13:06:29 »
Hoi fietsvrienden,

Afgelopen weekend ben ik met mijn fiets op het dak van de auto tegen een poort aangereden. Het zadel is afgebroken en mijn carbon zadelpen heeft een scheurtje opgelopen. (Ja het is mega dom... Beginnersfout, enz enz. I know.) De fiets is nagekeken bij Bike to Build in Vlaardingen, alles is in orde behalve het zadel en de zadelpen.
Nu heb ik de keus om deze te vervangen met een aluminium versie of opnieuw een carbon pen aan te schaffen. Op dit moment is het nog niet helemaal zeker of de verzekering het vergoed, waarschijnlijk wel.

Maaar... Heeft een carbon pen echt voordelen op een alu frame (cannnondale caad 9) met carbon fork? Iemand beide gehad? Tips voor een specefieke zadelpen?? Alles is welkom :)

Offline DanielL

• Ouwe lul
Re: Zadelpen
« Reactie #1 Gepost op: 14 december 2016, 17:48:46 »
Ik neem aan dat je de theorie over de materiaaleigenschappen al wel ergens hebt gelezen. Ik heb met beide gereden en in mijn ervaring zijn de verschillen marginaal.
Ik heb toevallig nog een carbon zadelpen van een Cannondale Caad 10 liggen (27.2mm). Als je interesse hebt, laat maar weten.

Offline Bart J

• Student
  • **
Re: Zadelpen
« Reactie #2 Gepost op: 16 december 2016, 14:06:05 »
Thanks voor de reacties! Ik heb nog even contact gehad met de FM, het bleek dat ik een alu pen had met een carbon randje eromheen. Wie verzint zoiets? Goed, besloten deze te vervangen voor een nette zwarte alu pen. Probleem opgelost :)