Auteur Topic: Nieuwe wielset  (gelezen 910 keer)

Offline Jelle ten Kate

• Student
  • **
Nieuwe wielset
« Gepost op: 23 juli 2016, 21:58:08 »
Ik wil binnenkort een nieuwe wielset kopen, maar ik weet nog niet precies welke. Bij deze de vraag of jullie enkele tips of advies kunnen geven.

Dit zijn mijn wensen:
- Mijn budget is rond de €250,-
- Het liefst een redelijk lichte set
- Weinig spaken en het liefst aero spaken
- Geschikt voor shimano body
- Stijf genoeg om criteriums mee te rijden.

Ik heb al even op bikecomponents, wiggle en futurumshop gekeken en de wielen die dan rond de €250,- zitten zijn; Mavic Aksium Elite, Mavic Ksyrium, Fulcrum Racing 5, Fulcrum Racing Quattro LG, Campagnolo Scirocco 35. Naast het verschil in gewicht, is er een groot verschil tussen deze wielen? Raden jullie sommigen juist wel of niet aan?

Daarnaast de vraag, waar kan ik ze het beste kopen? Is er een bepaalde webshop met goeie deals voor wielsets of is bikecomponents of wiggle bijvoorbeeld prima?

Alle tips zijn welkom! Of mocht je nog een setje hebben liggen waar je vanaf wilt dan zijn die aanbiedingen ook welkom.

Offline antonjaneijsbouts

• WTOS Oud Bestuur
  • Burger
Re: Nieuwe wielset
« Reactie #1 Gepost op: 24 juli 2016, 10:37:25 »
http://www.bike-discount.de/en/buy/citec-3000-hp-aero-wheelset-16-20-shimano-270564 ik heb deze en vind ze fijn rijden. Waarom betaal je niet iets meer en ga je voor de zonda's?

Offline Axel

• WTOS Oud Bestuur
  • Burger
« Reactie #2 Gepost op: 24 juli 2016, 21:38:35 »
Misschien ook even bij hopmans kijken? Volgens mij verkoopt die soms wel voor goedkoop wat wielsets. Verder heb ik tweede hands een setje ultegra wielen gekocht die vrij licht zijn, ben ik ook tevreden over.  Zijn volgens mij voor dit budget ongeveer te krijgen.. Zijn degelijke wielen en naven, tubeless ready dus geen velglint (alleen extra armspieren vereist om bandje te wisselen)
Dit gaat echt heeelemaal nergens meer over...

Offline Schaafie

• WTOS bestuur 10/11
  • Opa
  • Jos K
« Reactie #3 Gepost op: 24 juli 2016, 21:54:03 »
https://www.mantel.com/dt-swiss-r24-spline-racefiets-wielset?r=L3JhY2VmaWV0cy13aWVsZW4mb3JkZXI9cHJpY2VfYSNzdGFydDg=
Is ook een heel best setje. Bij DT weten ze doorgaans wel hoe je een wiel moet bouwen...
Nil volentibus arduum
Mijn teveel aan training compenseer ik met mijn gebrek aan talent

Offline DanielL

• Ouwe lul
« Reactie #4 Gepost op: 24 juli 2016, 23:12:38 »
https://www.mantel.com/dt-swiss-r24-spline-racefiets-wielset?r=L3JhY2VmaWV0cy13aWVsZW4mb3JkZXI9cHJpY2VfYSNzdGFydDg=
Is ook een heel best setje. Bij DT weten ze doorgaans wel hoe je een wiel moet bouwen...

Deze heeft een vriend van mij toevallig net een week binnen. Hij is er erg blij mee en het is een duidelijke vooruitgang tov de wielen die standaard bij de fiets zaten. Even het achterwiel naspannen is wel nodig na de eerste ritjes.

Offline de brommer

• Opa
« Reactie #5 Gepost op: 25 juli 2016, 07:22:06 »
Of setje wh6800 in de aanbieding proberen te scoren.

Edit: wat Axel dus zegt
« Laatst bewerkt op: 25 juli 2016, 07:25:34 door de brommer »

Offline Jelle ten Kate

• Student
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 14 augustus 2016, 18:11:54 »
Iedereen bedankt voor de tips!
Het setje DT Swiss R24 Spline zit er inmiddels onder en ze rijden goed.