Auteur Topic: Chamois creme  (gelezen 1014 keer)

Offline Jochem650Cragting

• Lullo
Chamois creme
« Gepost op: 18 juni 2016, 16:36:00 »
Voor aankomend Amsterdam - Parijs evenement overweeg ik voor het eerst Chamois creme te kopen en gebruiken.
Wie heeft hier gebruikservaring mee of andere tips?

Gr
Jochem

Offline DanielL

• Ouwe lul
Re: Chamois creme
« Reactie #1 Gepost op: 18 juni 2016, 20:14:16 »
Ik heb er een klein beetje ervaring mee. Ik heb het afgelopen winter en voorjaar af en toe gebruikt voor lange en/of natte ritten.
Ik had het gevoel dat het een licht verkoelend en verzachtend effect heeft op je zitvlak en dat je met nat weer iets minder snel een week zitvlak krijgt. Of het echt helpt en werkt, of dat dit aan het placebo-effect toegeschreven kan worden weet ik niet  :P

Offline Sytse

• Lullo
« Reactie #2 Gepost op: 18 juni 2016, 20:55:51 »
Als je het denkt nodig te hebben, heb je een verkeerde combinatie van broek en zadel ;)
It doesn't get easier, you just go faster.

Offline Stan

• Sjaarsch
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 19 juni 2016, 16:32:27 »
Daar ben ik het niet perse mee eens; tijdens trainingskampen/vakanties met een week of meer elke dag veel kilometers merk ik dat het wel goed werkt tegen schuurplekken en irritatie, maar voor kortere activiteiten maakt het denk ik niet veel uit

Offline Germán Morales

• Lullo
« Reactie #4 Gepost op: 20 juni 2016, 12:08:33 »
Here my experience with the cream: Before using it, my skin got destroyed every time I did a long ride 80k+. Now, it works perfectly for me, no more damaged skin for long rides. I also should mention that after I got a bike fit and with the WTOS pants, I have this problem less and less. Last weekend I did 80k without the cream and no damage at all, one year ago I would have had a lot of damage because of a ride like that.

• Lullo
« Reactie #5 Gepost op: 20 juni 2016, 13:11:04 »
Doorgaans heb ik ook nergens last van Sytse.
Door wekenlang twee keer per week >1 uur in een drijfnatte broek tests te doen op de VU, naast zeer weinig rustdagen heb ik wat averij opgelopen.
Bedankt voor de input allemaal. Ik ga denk ik voor au naturel en hopen op genoeg herstel deze week.
Gr

• Lullo
« Reactie #6 Gepost op: 28 juni 2016, 10:44:53 »
werkte als een trein