Auteur Topic: Het grote verslagentopic van Michiel  (gelezen 8978 keer)

Offline Jelle ten Kate

• Student
  • **
Re: Het grote verslagentopic van Michiel
« Reactie #30 Gepost op: 26 september 2016, 10:34:03 »
NSK

Doel: Podium rijden bij de wedstrijd en het algemeen klassement winnen. Met 1,1 punten achterstand op de nummer 2 en 15 punten achterstand op de nummer 1 is een 2de  plek zeker mogelijk en voor een 1ste  plek moet ik podium rijden en moet de leider buiten de top 10 eindigen.

Met een hersteld lichaam na mijn val in Enschede, een goeie parcoursverkenning, drie goeie laatste trainingsweken en een mooi team stond ik met vol vertrouwen aan de start van het NSK. Ons team bestond uit Steven, Tim, Merijn, Jochem, Josh, Duncan, Frank en mijzelf. Ons plan was om de koers vanaf het begin hard te maken met Tim en Steven van voren, Merijn zou bij Jochem en mij blijven om ons uit de wind te houden zodat wij het op het einde konden afmaken en Josh, Duncan en Frank hadden een vrije rol. Met een voorspelling van 25 graden, een lichte bries in de rug op de Oude Kleefsebaan en 95 man aan de start kon de dag niet beter beginnen. Met vol vertrouwen en gezonde spanning stond ik aan de start rond de 30ste plek opgesteld en als Steven voor je staat met de woorden “Aah niet te druk maken, komt wel goed joh” dan kan je je ook niet druk maken. Eenmaal los zaten we na 2 km al mooi van voren. De snelheid viel nog wat tegen op de Zevenheuvelenweg, maar zodra Tim en Steven de kop hadden overgenomen werd er goed tempo gemaakt. De eerste ronde ging me gemakkelijk af. Tim, Steven, Merijn, Jochem en ik zaten allemaal goed van voren en op de Oude Kleefsebaan kon ik lekker omwentelingen trappen. Nadat we de start/finish waren gepasseerd nam Tim weer het initiatief op de Zevenheuvelenweg om het tempo hoog te houden. Zodra Tim van kop was kwam Merijn er strak overheen en wist zelfs nog even een gat te slaan, maar niemand wou met hem meerijden. Eind van de 2de ronde zat ik als enige WTOS’er van voren en reed er één van Mercurius en Hellingproof en nog iemand weg. Het peloton viel even stil, ik reed naar voren om allert te zijn om er eventueel ook naar toe te springen, maar het gat werd dicht gereden door enkele renners van de Domrenner. In de 3de ronde zaten we met zijn vijfen weer goed van voren in het peloton en werd er op de Zevenheuvelenweg door iedereen goed door gereden. Eenmaal bij de Oude Kleefsebaan wisten we als WTOS het tempo hoog te houden en vielen er grote gaten. Mijn benen voelden erg goed op de klim en met een klein groepje op kop sprongen Steven en ik er volle bak naartoe. We hadden het gat bijna dicht en bij de eerste heuvel van de Zevenheuvelenweg gaf Steven af en reed ik het gat dicht. Het was goed te merken dat het de laatste ronde was, de snelheid lag iets hoger en het ging meer op een lint. Op de Derdebaan wist ik goed van voren te blijven om vervolgens op de Oude Kleefsebaan bij de eerste 10 te zitten. Ik hield de leider van het algemeen klassement in de gaten en Steven zat naast me. We reden volle bak naar boven, Steven zette me met nog een kilometer te gaan goed af en ik merkte dat de leider mindere klimbenen had dan mij. Op kop zag ik de winnaar van Enschede doortrekken en met nog een enkele andere jongens konden we hem volgen. Met nog 250 meter te gaan ging hij aan en wist ik het wiel van iemand van Nereus te houden. Deze zakte er ook doorheen en ik ging volle bak aan bij het bordje van Berg en Dal. Winst zat er niet meer in, maar een 2de plek nog wel, met een volle sprint en een mooie push wist ik nog net mijn wiel ervoor te drukken voor een 2de plek! Ontzettend kapot, maar enorm trots kwam ik over de finish! Podium op het NSK, deze stond op het begin van het seizoen al op mijn lijstje. Niet wetende dat de leider enorm geparkeerd was op de klim, was ik al blij met mijn 2de plek. Echter bleek de leider in het daguitslag 21ste te zijn geworden, waardoor ik ook nog het algemeen klassement had gewonnen!

Dit weekend was top! Mijn persoonlijke doel gehaald en wat heb ik genoten! Een goed georganiseerd NSK weekend en als team hebben we super gereden! Iedereen bedankt! Op naar volgend jaar! Geen studentenwedstrijden meer voor mij, maar zeker weer mooie omlopen, criteriums en klassiekers. Nu eerst genieten van deze mooie prestatie, de laatste WTOS trainingen meemaken en dan 3 maanden reizen door Azië op de fiets.

Offline Axel

• WTOS Oud Bestuur
  • Burger
« Reactie #31 Gepost op: 26 september 2016, 12:25:01 »
NSK

amateurs:

100 man aan de start voor zes rondjes met een klim van 3 minuten erin. Rondje wat mij wel lekker lag. Door de wind die schuin tegen stond op de zevenheuvelenweg was het vrij snel duidelijk dat wegrijden ongeveer onmogelijk zou zijn. Er werd wel wat geprobeerd maar er is volgens mij geen 1 serieuze groep weggeweest.

Op de klim hadden we maar halve baan waardoor het 3,5 renner breed was ongeveer. Viel soms bergop nog wel stil waardoor het een enorm gedrang was op die klim. Een keer zelfs nog een pootje van een dranghek geraakt :S Omdat het op een sprint ging uitdraaien was het heel belangrijk om vooraan te zitten voor die klim anders was je redelijk gezien. Daniel en ik zaten in de laatste ronde van WTOS nog vooraan. Stan, Thomas, ege en Johan hadden het ondertussen wat lastiger gekregen en zaten wat meer van achter. Ruben heeft de hele koers verder naar achter gereden omdat hij moeite had met het nerveuze peloton en gedring op de smalle klim. Hij wist in de laatste ronde alsnog netjes op te schuiven en finishte niet ver achter mij op een 23ste plek. Eerste keer dat ik hem zag was na de finish.

Voor de klim had je een kort zigzagje door het weiland met wat smallere weg. Dat betekende dus een serie van 3 bochten waar het echt vechten was voor je plekje om de klim vooraan op te draaien. In deze chaotische aanloop wist daniel die een paar rijen voor me zat goed voorin de klim te beginnen terwijl ik ergens op plek 30 oid de oude kleefsebaan opdraaide. Na de laatste bocht zat het nog op een lint en kon ik in het wiel van een man van dutch mountaints nog een stuk het lint voorbij rijden maar ik zat alsnog op ik denk ongeveer 20-25ste plek op de klim. Ik kon daniel een paar rijen voor me zien maar het tempo was te laag om het helemaal op een lint te trekken op die klim. Ik had goede benen maar zat ingesloten. Bij Daniel werd de deur dichtgedaan en gooide nog even zijn ketting eraf, dit was snel opgelost en hij bleef van voren maar had geen sprint meer en zakte wat terug. Pas in de laatste 500 meter oid kwam er wat meer ruimte en schoof ik door wat gaatjes om op te schuiven. Hierdoor haalde ik daniel uiteindelijk alsnog in maar ik kon nooit echt vol sprinten. Bolde voor een 11e plek over de streep.
« Laatst bewerkt op: 26 september 2016, 12:26:56 door Axel »
Dit gaat echt heeelemaal nergens meer over...

Offline Arian

• WTOS Oud Bestuur
  • Burger
« Reactie #32 Gepost op: 26 september 2016, 16:32:00 »
NSK

elite:

Er stond een heuvelachtig parcours op ons te wachten. Michiel en ik hadden alle verhalen van de licentie-lozen en amateurs al aangehoord. Het was allemaal hectisch en small, chaos en mooi. Een uur voor de start gingen we dan zelf maar een rondje warmfietsen om te kijken wat ons te wachten stond. Na de eerste bocht en een stukkie naar beneden wachtte al de eerste heuvel: helemaal niet leuk, veelste steil!

Bij de start stonden we mooi vooraan (gewoon 15 min. voor de start als eerste gaan staan, dan volgt de rest vanzelf). Het eerste rondje ging wel lekker, zo te zien had iedereen er wel zin in. In de beklimming van de Kleefsebaan (aan het einde van het rondje) zat ik een beetje halverwege maar kon nog prima opschuiven omdat het tempo er goed in zat. In de tweede ronde op de Zevenheuvelenweg, waar bij de amateurs dus niemand wist weg te rijden, ontstond er een kopgroepje. Mijn doel was om in een kopgroep te komen, maar had deze slag gemist. Vervolgens wat peloton meer met elkaar bezig en vooral Jochem Hoekstra (stagiar bij Giant Alpecin), en vergat de kopgroep volledig waardoor zij snel een voorsprong van 1 minuut hadden.

Vervolgens op verschillende plekken nog wat proberen te forceren, demarrages volgen op de Zevenheuvelenweg, wegrijden na de afdaling, tegen wind voro de klim nog een tijdje met z'n tweeën gereden, maar het lukte niet om een goede groep op te zetten die ook echt wilde doorrijden. Het peloton werd wel gedurende de koers flink gedecimeerd, terwijl ik me wel goed wist te handhaven. Uiteindelijk reed Jochem Hoestra ook nog eens weg op de Zevenheuvelenweg naar een uiteindelijke 3e plek. Ik wist, net zoals niemand anders, net niet te volgen, zeker gezien dit stuk net na de klim kwam, is het goed voor de bami als daarna op een heuvelig stuk nog eens een paar keer klink wordt doorgetrokken :).

In de laatste ronde probeerde ik me nog iets te sparen voor de laatste klim. Net daarvoor reden helaas nog wel 3 andere renners weg (met o.a. uittredend studentenkampioen Luuk van der Meer). De klim begon rustig, waardoor ik ietsje te ver van achteren zat, gelukkig kon ik halverwege opschuiven, waarna al halverwege de klim vol werd aangegaan, dus was het gewoon volle bak naar boven waardoor ik niet meer echt tot sprinten toe kwam ivm bami.

Uiteindelijk was dit allemaal goed voor de 15e plek. Niet geheel ontevreden gezien het parcours en mijn anit-klimmerstalent (is er geen prijs voor het meeste vermogen???).

Offline DanielL

• Ouwe lul
« Reactie #33 Gepost op: 26 september 2016, 17:53:29 »
(is er geen prijs voor het meeste vermogen???).

Tijdrijden :P

Offline ThomasvantK

• WTOS Oud Bestuur
  • Ouwe lul
  • Strava or it didn't happen
« Reactie #34 Gepost op: 26 september 2016, 18:21:45 »

Woensdag 28 september wordt de 10 kilometer tijdrit gereden. Wil jij showen dat je goede benen hebt of wil je gewoon kijken hoe snel je 10 km kan fietsen? Kom dan meedoen!! Je kan natuurlijk ook gewoon je mooie tijdritmonster showen, slap ouwehoeren, helpen met klokken of Arian zijn tijd van 12:55 proberen te verbeteren.

Offline Sytse

• Lullo
« Reactie #35 Gepost op: 26 september 2016, 20:23:54 »

Nog steeds niet,  dat is het hoogste W/cda  ;)
It doesn't get easier, you just go faster.

Offline Michiel91

• Global moderator
  • Burger
« Reactie #36 Gepost op: 5 februari 2017, 20:30:27 »
De Coureur

Vandaag was het weer voor het eerst koers op De Coureur. Naja, “koers", het eerste half uur werd met 39km/u rond gereden en was het meer gezellig en later verveling. Het werd dus tijd om maar eens aan te vallen! Helaas na vijf minuten al weer teruggepakt en kon weer vrij snel herstellen. Sjoerd Kouwenhoeven van Metec, de locale continaalrenner, had zich ondertussen ook vooraan gemeld. Na een demarrage van 'm en wat hard rijden vormde er uiteindelijk een groep van 20 man. Dit was natuurlijk te groot waardoor er weer verzaakt werd. De volgende demarrage van Sjoerd van kwam eraan, maar ik reed vooraan en keek goed achterom en zag 'm aankomen waardoor ik 'm kon pareren en volgen. Na een paar kopbeurten van mij vertelde ik dat die de volgende rondjes zelf maar op kop moest doen, maar gelukkig sloten er uiteindelijk nog 7 man aan.

Dit zou de definitieve kopgroep worden aangezien iedereen goed rondreed. Het was een geöliede machine. M'n hartslag ging omlaag en toch was het voldoende om het peloton achter ons te houden. Vervolgens kwam de volgende demarrage van Sjoerd, want de groep was volgens hem nog te groot. Niemand reageerde en ik riep "Gewoon blijven ronddraaien" en nog wat motiverende woordjes. Nadat die een paar rondjes solo had gereden en wij gewoon rustig doorreden hadden, pakte we 'm weer op.

Met nog drie rondes te gaan kwam er verrassend genoeg weer een demarrage van Sjoerd, waar ik gelukkig op kon reageren maar wel een gat moest dichtrijden. Helaas zat de rest ook in mijn wiel. Dit was het moment dat je stuk zit, maar de rest ook.

Ik ging aan de andere kant van de weg rijden en reed rustig weg. Ik keek goed achterom en op het moment dat iemand op kop ging rijden ging ik vertragen en op het moment dat zij gingen vertragen of naar elkaar keken, ging ik versnellen en het lukte om een gat te krijgen. Er sloot nog een jonge knaap van Ahoy aan en vervolgens denk ik dat iedereen naar Sjoerd keek, die niks deed. Met de Ahoy-er kon ik goed samenwerken, maar met mijn relatieve ervaring lukte het mij ook om de laatste meters nog wat over te hebben.

Ik ging als eerste de laatste bocht door en de Ahoy-er haalde mij al snel in. Hij versnelde wel maar ik kon gemakkelijk aanpikken. In de laatste meters begon ik mijn sprint en duwde ik vlak voor de finish mijn wiel voorbij de zijne waardoor ik deze onbelangrijke trainingskoers won, wat toch goed voor het moraal is.

PS) Ze hebben ook wel een gave tracking systeem ipv Mylaps.
http://uitslagendecoureur.cmshost.nl/2017-02-05-Voorjaarscompetitie-r1-.html?raceCat=Category%201-99%20%28Open%29

Offline Laurane

• Student
  • **
« Reactie #37 Gepost op: 5 februari 2017, 20:40:21 »
Lekker Michiel, mooi dat dit topic met iets leuks opnieuw begint.

Offline Michiel91

• Global moderator
  • Burger
« Reactie #38 Gepost op: 9 april 2017, 19:22:43 »
Zomoco PRC Delta
Gisteren 150km gefietst en toch maar weer Zomoco rijden want mooi weer. Smal parcours waar ik wist dat een kopgroep wel weg kon blijven. Binnen 10 minuten zat ik in een kopgroep zonder te demarreren. Samen met twee Spartaners en een jongen van Restore zijn we weggebleven. Halverwege de koers nog wat problemen gehad met aanlopende band. Gelukkig rondevergoeding gekregen en kunnen oplossen. Laatste rondes gingen super langzaam. De twee Spartaners wilden niet meer op kop. De Restorer zat mij te counteren wat ik niet heel handig vond. Vlak voor de laatste bocht maar hard aangegaan en de bocht snel genomen waardoor ik een gat had van 2 meter. Vervolgens er een lange sprint van gemaakt en tot de finish volgehouden. Zomoco deelt tegenwoordig ook premies uit en met een bosje bloemen thuis komen is ook fijn.

Offline ThomasvantK

• WTOS Oud Bestuur
  • Ouwe lul
« Reactie #39 Gepost op: 10 april 2017, 15:40:57 »
Formido Slag om Westerland (met onverharde strook)
Een mooie en weer eens wat andere wedstrijd. Alles zat hier eigenlijk wel in, criterium bochten omhoog en naar beneden, over klinkers stuiteren door het dorp, op de kant op t asfalt buiten het dorp en over gravelstroken omhoog en omlaag. Inclusief een obscure scherpe 90 graden bocht van t gravel af de weg op (met hier en daar wat zandkuilen). Dat allemaal in een omloop van zo een 3 km die wij 25x moesten rijden voor 80 km koers.

Maar laten we bij het begin beginnen. Met 6 WTOSers afgereisd naar onze eigen "Hel van het Noorden" tegelijk met de dag van Parijs Roubaix in Westerland naast de Afsluitdijk nabij Den Helder. Het opstellen ging op nummer, waardoor ik dus met mijn nummer 66 (van de 100) redelijk achteraan stond. Bij de start gebeurde er bij het wegrijden ergens voorin wat waar door het meteen weer in elkaar schoof. Zo zat ik klem tegen degene voor mij en Merijn reed mij achter op. Jammer zo te moeten beginnen, maar kwam weer los en snel opgesprongen en door. Het voorremmetje ietsje meer open want hier merkte ik wat; er zat een klein slagje in mn voorwiel bleek achteraf. Zo rolde ik dus zowaar als allerlaatste de eerste bocht door. Dan maar even opschuiven dus.

Dit ging prima en met aansporen naar Aubin en door zijn hulp reden we snel langs het stilvallen van de waaier op het eerste lange rechte stuk na de gravel klim. Zo kwam ik binnen een paar rondes weer vooraan. Het ging maar steeds kort op de kant want het waaide niet echt hard genoeg om het goed pijn te laten doen. Daarnaast zaten velen snel stuk waardoor echt draaien ook niet wilde lukken (half weg). Een zwaar parcours was het voor de rest gelukkig wel, met stuiterende klinker stroken en natuurlijk de mooie gravelstrook omhoog. Hier heeft de crosservaring van afgelopen winter zeker geholpen voor het gevoel wat hierbij hoort. Lekker blijven zitten en doorstoempen. Dit stuk beviel oa. mij goed en kon hier makkelijk meekomen en doorschuiven, waardoor ik op het stuk erna (eventjes op de kant) ook goed mee kon doen. Dit zelfde gold ook voor Merijn die er goed bij zat de hele tijd. Er waren 3 man vooruit, waar we wel op in liepen. Ik heb nog wat aangevallen en geprobeerd mensen mee te krijgen maar uiteindelijk hadden niet veel daar zin en en zo bleven we bij elkaar. Twee van de drie vooruit werden ingehaald maar de #1 reed wel sterk door. De laatste keer de gravelstrook af ging net even wat langzamer dan al die keren daarvoor en daardoor flinke pot moeten geven om nog bij het kleine groepje te komen aan het eind van het lange stuk wat na deze gravelstrook volgde. Daar heb ik nog voorbij gesprint wat mogelijk was. Merijn bleef nog wel goed voorin deze groep en wist zo naar een zesde plek te rijden! Super gedaan. Voor mij beetje jammer dat ik net het laatste rondje zo een gaatje moest dichten, daarvoor ging het nog wel lekker en zat wel goed qua positie en energie. Super leuke dag en goede wedstrijd kunnen rijden, volgende keer nog ietsje beter uitspelen de laatste rondjes (sprint aantrekken voor Merijn? ;) ).

Offline Axel

• WTOS Oud Bestuur
  • Burger
« Reactie #40 Gepost op: 10 april 2017, 16:00:41 »
^ leuke verslagjes Michiel en Thomas.
Dit gaat echt heeelemaal nergens meer over...

Offline ThomasvantK

• WTOS Oud Bestuur
  • Ouwe lul
« Reactie #41 Gepost op: 18 april 2017, 13:05:30 »
Omloop door het land van Kleine Hein
De start met neutralisatie was vanaf de wielerbaan in Emmen. Een wedstrijd met 2 grote rondes van zon 25km en een 10km stuk van de wielerbaan hier naartoe wat heen en terug gereden wordt. Het waaide hard dus ik ging al vroeg vooraan staan, dat vind ik dan fijn. Er werd omgeroepen dat de nummers die beginnen met 2, 8, 4, etc. vooraan mogen starten op loting, met daarvoor de thuisploeg WV Emmen. Al gaan staan was dus nergens voor nodig zei de Jury en ze zouden later gaan opstellen. Omdat ik met nummer 8 begon, bleef ik maar gewoon lekker staan terwijl bijna iedereen nog een rondje ging rijden. Na een tijdje bleek echter dat alleen de junioren op loting zouden worden opgesteld en zei de jury: vrije opstelling bij de boog. Dus ik naar de boog en stond daar 2e rij, achter Emmen die van voren zou aansluiten. Velen waren dus al geflikt die nog een rondje waren rijden en de mensen die van voren of onder het hek door wilden aansluiten werden naar achteren gestuurd door de jury.

De neutralisatie verliep erg langzaam met 25-30 kmh en het was dan ook mega dringerig. Mensen die over het gras plekjes schuiven (mooi, crossen), duwen etc. Hier verloor ik soms een plekje maar dit vond ik niet heel erg want kon het meeste wel verdedigen en behouden en zat nog goed vooraan. Bij het opdraaien van de provinciale weg naar rechts wist ik dat er een vluchtheuvel aankwam en zag deze aankomen op de weg door de belijning die uit elkaar liep naar het puntstuk toe. Hier was het erg dringerig en ik besloot om maar buitenom te gaan met iets van 6 anderen. Voor mij gingen er een stuk of drie op hun plaat tegen de stoeprand van de vluchtheuvel die nog wel binnendoor wilden...

Hierna even kort sprintje in het wiel tot weer bij de neutralisatie. Vlak hierna reed deze los en ging het meteen richting de 55. De wind kwam van links en er werd nog goed geschoven door de wind. Door op de goede mensen te letten kon ik gemakkelijk mee voorin. Hierna een kort stuk wind mee, waar het zon 60 ging. Hier volgde een bocht naar rechts en werd het smal en wind op de kant dus hier moest je voorin zitten. Ik zat op plek 20 oid en het was al rammen langs de kant. Met nog het laatste stuk wind mee naar de grotere lussen van het parcours die we 2x zouden rijden ging het wederom hard want hierna zou het goed op de kant gaan. Daar kwam ik aan in de voorste groep en na enige tijd halfweg ook meteen de eerste waaier.

Na enige tijd zou de fun beginnen, een 10-11 min lange klinkerstrook (met spoorvorming hier en daar) met de wind op de kant. Hier was het dus noodzaak om van voren te zitten bij het opdraaien. Er werd meteen hard geramd langs t kantje en af en toe als er iemand door de wind naar voren reed schoof ik nog een paar plekken mee. Het bleef maar doorgaan echter en begon toch goed zwaar te worden. Ik zat als 4e laatste aan de groep en ik weet niet meer of ik het nou echt niet meer kon houden maar wel dat ik het heel kut vond en dacht van ja f*k dit haha. Toen heb ik ze moeten laten lopen, reed ik een minuutje of iets even solo en sloot aan bij de 2e groep. Deze was al goed aan het draaien en even 1x gepast en ik deed mee. Dit liep als een trein en het duurde dan ook niet lang voordat we weer bij de 1e groep waren.

Hier probeerde ik nog wat mensen op te trommelen om er eigenlijk meteen voorbij te gaan aangezien wij zo goed samen werkten. Dit bleek wel lastig want een paar hadden het zwaar en van de 1e groep wilden er natuurlijk ook weer mensen mee. Daardoor bleef het allemaal weer bij elkaar tot de tweede keer over de klinkerstrook. Hier ging het weer ala domme stoempers kracht op een lang lint waar het achter ons op veel plekken brak. Zo dunde de groep nog verder uit. De sterke mannen bleven langs t kantje stoempen en wij (met veel van de 1e ronde waaier) wisten weer een perfecte waaier op te zetten. Zo bleven we met gemak 10m achter dit eerste lint, waar je een voor een de laatste die er nog aan hingen zag afsterven (prachtig!).

Dit draaiden we door tot de volgende 90 graden bocht naar links, waar het weer wind tegen was. Hier kwamen wij dus veel frisser weer erbij dan de mensen die alles langs t kantje hadden geramd. Er waren nu 2 mannen vooruit, die we zagen rijden met het afdraaien van de 2 grote rondes. Hier was het nog 10km te gaan en was het zaak goed van voren te blijven naarmate het einde in zicht kwam. Af en toe wat aanvallen maar deze vielen snel stil omdat 1vd vooruit rijder ploegen weinig wilde toelaten en het ook nog eens wind tegen was. Met het laatste stukje op de kant op 5km vd meet was ik nog even mee met een groepje van 5 in een aanval. Dit was zwaar, maar dan zou het daarachter ook zwaar moeten zijn geweest. Echter op het wind tegen stuk werden we weer terug gepakt. Dit was weer een brede weg en het bolde ietsje uit en ging dan ook niet hard, zo kon ik weer gemakkelijk mee met de groep die ons inhaalde.

Op 3km draaiden we de grote weg af voor een smallere klinkerweg op weg naar de wielerbaan waar de finish zou zijn. Hier ging het weer goed hard en was het alle kanten op stuiteren. Dit maakte het dan ook lastig om te schuiven, wat ik nog wel af en toe deed als er iemand naar voren ging. Op dit stuk werden ook de 2 koplopers terug gepakt. Op een gegeven moment zat ik twee wielen achter Harko Kievit en omdat deze vorig jaar gewonnen had en vorige week ook in Westerland niet verkeerd reed wist ik dat ik op hem moest letten. Echter kwamen er soms nog wat mensen langs en terug naar achter en ging het zo hard en stuiterend allemaal dat ik hem op een gegeven moment kwijt was.

De laatste ~1.3 km bij het opdraaien van de wielerbaan was loeihard. Daarvoor ging het al hard en nu leek het bijna op iedereen voor zich naar de finish rammen. Ik probeerde nog wat wielen te houden op dit stuk alhoewel sommigen er voorbij knalden. Er zat nog een ~5m hobbel in de baan, waar ik goed omhoog kwam. Echter met de wind van de kant moest ik een stukje door het gras om ook echt degene voor mij (die langs t randje zat) voorbij te knallen. Bij het naar beneden rijden deed ik mijn best om de aansluiting bij degene voor mij te maken, dan zou ik daar kunnen blijven tot aan de finish en hem (en meer?) er voorbij knallen. Dit was redelijk op de max en degene voor hem zat weer eem paar meter vooruit. Achter mij zaten ze ook op een paar meter dus daar zou ik wrsl geen last meer van hebben.. Bij de finish nog alles gegeven en zo nog een paar voorbij kunnen rijden voor uiteindelijk... plek 22!

Voor het gevoel had er meer in moeten zitten, zeker als ik bij Harko in de buurt had kunnen blijven (die uiteindelijk 1e werd). Achteraf gezien een mooie plek en zeker niet verkeerd voor de eerste klassieker van het jaar voor mij met 170 man aan de start en in zo een mooie waaierkoers. Lang was het misschien niet, want met 70km vloog het wel voorbij. Gelukkig met deze harde wind was het wel mooi zwaar (en waaiers!) en een zeer vette wedstrijd.

Filmpje met samenvatting:
https://www.youtube.com/watch?v=7YmTNWF11sk

Volledige koers:
https://www.youtube.com/watch?v=Zm2A_SNz5d0
https://www.youtube.com/watch?v=l8bZ1Vh7ikw&t=300s

Offline ThomasvantK

• WTOS Oud Bestuur
  • Ouwe lul
« Reactie #42 Gepost op: 18 april 2017, 13:25:44 »
Ronde van Werkendam
Racebaan! Een vergelijkbaar parcours met Oud-Vossemeer met dan iets meer asfalt, maar wel de stukken door het dorp en over de dijk buiten het dorp. Op de dijk was het echter harde wind mee waardoor snelheden van 55-60 kmh geen probleem waren. De bocht hierna naar beneden kon je naar mijn idee met 80 nog doorheen maar dit bleek niet voor iedereen even makkelijk, waardoor je soms makkelijk kon inhalen, maar soms ook totaal werd vern*kt.

De eerste 15-20 min ging het lekker hard, zoals wel vaker, wat dan ook meestal leidt tot het wegrijden van een kopgroep. Dit gebeurde dan ook na de helft van het stuk op de dijk. Hier zat ik er goed bij van voren maar ik kwam net een beetje kut uit op kop en wilde dus eigenlijk op 3-4 anderen wachten die zouden springen zodat ik een keer BAM hier achteraan zou kunnen gaan. Deze kwamen echter niet en zo reed er zes man voor mijn neus weg. Toen dacht ik nog van nou oke he misschien is het niet zo erg want de koers is 75km lang en het wind tegen stuk op de finishstraat was ook niet al te plezant.

Het bleek echter al snel dat het wel erg was want de thuisploegen waren met vele aanwezig en wisten dan ook als dwazen overal op te reageren om vervolgens weer alles af te stoppen. Ik hoop dat ze nog wat hebben getraind na de wedstrijd, dan hebben ze in ieder geval nog iets gedaan. Misschien hadden ze iets meer hun best moeten doen om wat van die sterke - op aanval reaguurders - in de kopgroep te hebben ipv 1 man, dan hadden ze wellicht wel het podium gehaald. Ik heb nog vaak aangevallen en een paar keer waren we ook wel los met 2, 3 en soms 4 man maar elke keer bleef het gat niet heel lang en werden we terug gepakt, waarna het vervolgens weer kon worden doodgelegd.... jammer jo.

Na al die aanvallen had ik wel wat bami en was ik er even klaar mee, dan maar even chillen wat ook zeer makkelijk kon op deze racebaan (allemaal goede bochten, harde wind mee op de dijk). Tegen het einde heb ik maar tegen mijzelf gezegd van doen alsof dit de voorste groep is om zo nog wat leuks van te sprint te kunnen maken (bij de voorste vijf was dan nog top 10 (eentje was gevallen in de kopgroep)). Vanaf ronde -9 dus weer consistent goed voorin en bij het laatste rondje ging het lekker hard. Het was dan wel kiezen of iets minder chill door de binnenbocht om geen plekje open te laten voor mensen die er langs wilden ipv iets makkelijker door de buitenbocht en plekken open laten (en verliezen).

De sprint was wind tegen dus ik besloot goed mee te versnellen in de wielen om lekker laat er naast te gaan. Nou zat ik wel ietsje meer naar achter helaas doordat dit zo uitkwam met een versnelling voorafgaand op de dijk. In de sprint kon ik er nog wel redelijk wat voorbij met deze tactiek en was uiteindelijk op de 20e plek. Axel zat niet ver hierachter en knalde met een zelfde soort insteek ook nog veel man voorbij voor plek 25.

Jammer dat ik er niet bij zat vandaag, had het wel graag willen meemaken en eigenlijk had het ook wel gemoeten. Volgende keer dan toch maar zelf proberen te springen op het laatste moment dat ik het dan zou kunnen halen. Verder wel aardig koersje om een kleine twee uurtjes te rammen. Op naar de volgende
« Laatst bewerkt op: 18 april 2017, 17:01:24 door ThomasvantK »

Offline Bart J

• Student
  • **
« Reactie #43 Gepost op: 18 april 2017, 16:54:50 »
Leuke verhalen Thomas!  :icon_thu:

Offline antonjaneijsbouts

• WTOS Oud Bestuur
  • Burger
« Reactie #44 Gepost op: 21 april 2017, 09:11:37 »
Anton-Jan: Mooi deelnemersveld bij GP Koppert, wat blijkt uit een gesprek tussen Arian en mij: Ik: alle amateurs die ik ken zijn sterk. Arian: de rest is elite. Later bleken er ook nog 2 conti's mee te doen. Met een stuk of 80 man vertrokken we ruim op tijd voor een koers van ongeveer 80 km. Met weinig wind was het goed te doen om erbij te blijven. Kopgroepen slaagden er in het algemeen dan ook niet in om weg te blijven op het bochtige parcours van Ahoy. Iedere keer dat de bel ging, viel het een half rondje stil waarna het de laatste 2 bochten chaos en paniek was om die felbegeerde premies binnen te harken. Daarna viel het vervolgens stil zodat alles weer lekker dicht bij elkaar door de bocht kon.

Ikzelf heb een keer in een kopgroepje gezeten wat heel snel weer gepakt was, en een keer proberen alleen weg te rijden voor een premie. Dat bleek echter niet mogelijk met een peloton op geldbeluste elites achter je aan. Arian daarentegen had wat meer succes. Hij heeft een ronde of 8 zijn brommer aangezet en voor het peloton uitgereden. Hiermee heeft hij de leidersprijs en een rondepremie gewonnen. Daarnaast heeft hij ook in menig kopgroepje gezeten. Ege vond het allemaal wel welletjes met dat ge-race en heeft lekker à la van den Ende achter het peloton gebungeld. Het was een mooie koers, maar helaas kansloos om iets te betekenen voor me. Ik heb in ieder geval een goed lesje finale-rijden gehad. De jury van Ahoy bleek helaas niet goed om te kunnen gaan met het Mylapse systeem, dus uitslag is onbekend. Ik hou het daarom op peloton:)