Auteur Topic: Avid Juicy (3) Bleeding Kit  (gelezen 1777 keer)

Offline Cowboy

• Burger
  • 2007: Belofte / 2008-2013: Amateur A / Heden??
Avid Juicy (3) Bleeding Kit
« Gepost op: 28 april 2014, 22:20:50 »
Okee ik word zenuwachtig voor het KMK  :D Ik denk dat ik wat remkracht kan winnen door mn achterrem te ontluchten. Nu zag ik dat bij Mantel (voor mij nu ff t dichtste bij) een bleeding kit 49 euro kost.. beetje duur aangezien de Chinezen op Ebay t al voor 15 dollar doen maarja daar is t te laat voor.

Heeft iemand misschien nog zo'n setje liggen met een drupje olie?

Offline Jeroen D

• Herr Dicker
  • Lullo
Re: Avid Juicy (3) Bleeding Kit
« Reactie #1 Gepost op: 28 april 2014, 23:36:45 »
Hoeveel kost het bij een fietsenmaker om je achterrem te laten ontluchten? Tis tenslotte geen uur werk....

Zou het alleen niet bij Mantel laten doen, vriend van me heeft er gewerkt en dat zegt al genoeg over Mantel. Ondanks dozenschuiver soms wel dikke aanbiedingen!
Een dag niet gefietst, is een dag niet geleefd (dan heb ik al heel wat dagen niet geleefd...).

Offline Marceldl

• Admiraal
  • Burger
« Reactie #2 Gepost op: 28 april 2014, 23:48:41 »
Hey Lennart,

Ik heb een bleedkit van Formula incl olie.. Volgens mij is die compatible met Avid (conclusie na een korte google-sessie).
Zal hem meebrengen naar KMK.

Groeten!

Offline Bonnie

• Burger
« Reactie #3 Gepost op: 29 april 2014, 09:22:17 »
Hoeveel kost het bij een fietsenmaker om je achterrem te laten ontluchten? Tis tenslotte geen uur werk....

Zou het alleen niet bij Mantel laten doen, vriend van me heeft er gewerkt en dat zegt al genoeg over Mantel. Ondanks dozenschuiver soms wel dikke aanbiedingen!
Ik zou het sowieso niet laten doen bij een fietsenmaker. Heb ik in mijn early bike  days 1x laten doen, dat was geen succes. Ik moest het snel daarna zelf opnieuw ontluchten en toen bleek dat ze ook nog eens de verkeerde remolie hadden gebruikt...

@Lennart: remkracht, dat heb jij toch helemaal niet nodig? ;)

Offline Cowboy

• Burger
  • 2007: Belofte / 2008-2013: Amateur A / Heden??
« Reactie #4 Gepost op: 29 april 2014, 12:34:03 »
mwaa normaal niet maar ik zag dat er een vet park is in Winterberg  ;D
Gisteravond de Rock Garden op Papendal gereden en toen had ik het gevoel dat mn rem achter meer zou moeten kunnen bieden dan die nu doet..

Ik koop iig een setje nieuwe blokjes en wellicht kan ik met de kit van Marcel uit de voeten.

Offline Christan

• 27e Bestuur 2009/2010
  • Burger
« Reactie #5 Gepost op: 29 april 2014, 14:32:11 »
Wat ik nog vergeten te zeggen was gister: het zou kunnen dat je met nieuwe remblokken er geen last van hebt, omdat de bel dan weer terug in het reservoir gaat, en niet meer in de leiding zit omdat de remblokken dikker is, en er dus minder olie in de leiding en caliper zit.......

Offline Stiefen

• Lullo
« Reactie #6 Gepost op: 29 april 2014, 21:40:38 »
Wat ik nog vergeten te zeggen was gister: het zou kunnen dat je met nieuwe remblokken er geen last van hebt, omdat de bel dan weer terug in het reservoir gaat, en niet meer in de leiding zit omdat de remblokken dikker is, en er dus minder olie in de leiding en caliper zit.......

Ja, wat je altijd kan doen is de "quick fix", je remhendel horizontaal zetten, de afsluiting van je reservoir halen en dan in de rem knijpen. Hierdoor kun je wat luchtbelletjes eruit knijpen, echter is het niet bepaald een lange termijn oplossing. Ik neem dan ook mijn ontluchtingskit mee (de echte van rock shox.... ofwel avid :) ), alleen heb ik geen dot olie maar mineraal, dus als iemand anders die heeft, dan kunnen we je rem wel fixen denk ik.
Ski good or eat wood