Auteur Topic: Daylight at night  (gelezen 7036 keer)

Offline Bermridder

• Bermridder
  • Opa
Re: Daylight at night
« Reactie #30 Gepost op: 16 maart 2013, 14:12:51 »
Die heb ik nodig, voortaan is het alleen nog maar dag!!
KOERS!

Offline LJ

• Burger
  • Luuk Jansen
« Reactie #31 Gepost op: 16 maart 2013, 14:28:19 »
http://dx.com/p/cree-xm-l-t6-3600lm-4-mode-white-bike-light-headlamp-black-silver-4-x-18650-171971
deze is met 3 en zou op hoogste stand (3000lumen) 2 uur mee gaan met bijgeleverde batterij
zelfs op de beste carbon fiets zijn het nog steeds je benen die het moeten doen!!

Offline thymen

• WTOS Oud Bestuur
  • Lullo
« Reactie #32 Gepost op: 16 maart 2013, 17:11:27 »
3... 4... Ik ga gewoon voor 5!!!
http://dx.com/p/5-x-cree-xm-l-t6-3000lm-3-mode-white-bicycle-headlamp-dark-grey-4-x-18650-192065
De echte magic shine haalt 100m (zeggen ze) deze die gaat voor de 300m
Ik ga minimaal tot de max
Nuchter is het nieuwe Dronken!!!

Offline Christan

• 27e Bestuur 2009/2010
  • Burger
« Reactie #33 Gepost op: 16 maart 2013, 17:17:14 »
Volgens mij is meer niet altijd beter qua aantal LED's.
Je ziet al dat het electrische circuit tot 3800 mA werkt, en om een LED flink uit te persen wordt hij meestal aangedreven rond de 1A.
Dus alles hoger dan 3 a 4 LED's wordt alweer aangedreven op een lagere stroom. Het zal daardoor waarschijnlijk iets efficienter zijn en minder warm worden, maar meer licht krijg je er niet meer van! 

Offline Christan

• 27e Bestuur 2009/2010
  • Burger
« Reactie #34 Gepost op: 22 september 2013, 12:20:35 »
De winter komt er weer aan.....
Voor mensen die denken over de aanschaf van een lamp, ze zijn nu nog belachelijk veel goedkoper.
De goedkoopste versie incl accu lijkt welgeteld 27 dollar te kosten, wat ongeveer 3 euro is  ;D
http://dx.com/p/t6-4-2-cree-xm-l-t6-600lm-4-mode-white-bicycle-headlamp-dark-grey-silver-4-x-18650-232932

disclaimer: de specificatie voor deze lamp is 600 lumen, terwijl er ook iets duurdere te vinden zijn met 1000lumen. Of er werkelijk een verschil in de electronica zit tussen deze versie's en de ene lamp dus inderdaad feller is dan de andere, geen idee. Het zou goed kunnen dat ze intern allemaal identiek zijn, en evenveel light geven. De gebruikte LED's zijn in elk geval identiek....
« Laatst bewerkt op: 22 september 2013, 12:28:37 door Christan »

Offline Schaafie

• WTOS bestuur 10/11
  • Opa
  • Jos K
« Reactie #35 Gepost op: 22 september 2013, 13:00:14 »
Ik wil graag een noot toevoegen: Gebruik van dit type lamp is geheel op eigen risico, er bestaat de mogelijkheid op verwondingen.
Vorige week wilde ik mijn lamp weer van stal halen. Nachtje aan de oplader, 's ochtends eruit gehaald en accu in mijn tas gestopt (had hem 's avonds pas nodig). Toen ik net wilde vertrekken rook ik een brandlucht, die ter herleiden was naar mijn tas. Bleek dat de accupack aan het doorbranden was, tot vlammen aan toe. Gelukkig geen verdere schade dan de accu en het hoesje, maar had ik er mee op de fiets gezeten had het wel lelijker af kunnen lopen (want tegen de tijd dat ik het dan door zou hebben was waarschijnlijk de tas al van mijn rug gebrand).
Dat gezegd hebbende, ik heb dus een nieuwe accu nodig  :P
Nil volentibus arduum
Mijn teveel aan training compenseer ik met mijn gebrek aan talent

Offline Christan

• 27e Bestuur 2009/2010
  • Burger
« Reactie #36 Gepost op: 22 september 2013, 13:38:35 »
tsja, het blijft sjinese bende natuurlijk :o

Offline Mega Mindy

• WTOS Oud Bestuur
  • Opa
« Reactie #37 Gepost op: 23 september 2013, 11:53:20 »
Ik wil graag een noot toevoegen: Gebruik van dit type lamp is geheel op eigen risico, er bestaat de mogelijkheid op verwondingen.
Vorige week wilde ik mijn lamp weer van stal halen. Nachtje aan de oplader, 's ochtends eruit gehaald en accu in mijn tas gestopt (had hem 's avonds pas nodig). Toen ik net wilde vertrekken rook ik een brandlucht, die ter herleiden was naar mijn tas. Bleek dat de accupack aan het doorbranden was, tot vlammen aan toe. Gelukkig geen verdere schade dan de accu en het hoesje, maar had ik er mee op de fiets gezeten had het wel lelijker af kunnen lopen (want tegen de tijd dat ik het dan door zou hebben was waarschijnlijk de tas al van mijn rug gebrand).
Dat gezegd hebbende, ik heb dus een nieuwe accu nodig  :P

Ik heb er nog een liggen nadat mijn lamp overleed.

Of ik ga 6 uur nighriden... moeilijk ;)

Maar een goed bod is voldoende

Offline wouty

• Daylight at Night
  • Lullo
« Reactie #38 Gepost op: 24 april 2017, 21:02:19 »
en wordt er nog wel eens genightbiked?
Daylight at night!