Auteur Topic: Kabelstelbout  (gelezen 1790 keer)

Erik

• Gast
Kabelstelbout
« Gepost op: 14 oktober 2011, 11:32:10 »
Op mijn vorige frame zaten van ongeveer van deze dingen naast de balhoofdbuis om zodat je je versnellingen kan aanpassen. (deze is van een derailleur maar zelfde principe)

Deze zou ik graag op mijn nieuwe frame willen zetten. Maar blijkbaar zit er verschil in de diameter van de schroefdraad want bij mijn Principia frame passen ze niet (te dik). Maar ik kan nergens van die adjusters met kleinere schroefdraad vinden, bestaat dat wel?

Offline Dirk

• WTOS bestuur 10/11
  • Opa
Re:Kabelstelbout
« Reactie #1 Gepost op: 14 oktober 2011, 12:35:08 »
Dan moet je in-line cable adjusters hebben. Zet je tussen twee stukken buitenkabels.
this is 10% luck, 20% skill, 15% concentrated power of will, 5% pleasure, 50% pain and a 100% reason to remember the name

Erik

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 14 oktober 2011, 12:39:20 »
Ja die heb ik er nu ook tussen geplaatst.. maar heb ze liever op de fiets zelf zitten. Zit niet voor niets schroefdraad in zou ik denken.

Offline mateis

• Turner homer
  • Opa
« Reactie #3 Gepost op: 14 oktober 2011, 15:04:30 »
Hmmm, ik -meende- dat dat redelijk gestandaardiseerd was. Nu was Principia een nogal eigenwijs merk...

Voor de zekerheid: de schroefdraad van je inline adjusters past niet? Ik weet niet welke je hebt, maar die is vaak kleiner dan die van de op het frame geschroefde adjusters.
gears 'r' gadgets

Offline Tom

• Ouwe lul
« Reactie #4 Gepost op: 14 oktober 2011, 15:19:02 »
Weet je zeker dat er schroefdraad in zit?
Zoja dan moet je Principia mailen want dan hebben ze zelf iets geklust, if not dan is het gewoon een gat voor je kabel eind dopje en zul je het moeten doen met de in-line adjusters (of aan de slag met een boor en tap  ;D )

Offline Mich

• Burger
« Reactie #5 Gepost op: 19 oktober 2011, 08:47:54 »
meen dat er meerdere "standaarden" zijn, de Shitmano van de foto heeft gewoon metrisch grove draad, om wat preciezer te kunnen stellen monteren ze ook regelmatig metrisch fijne draad met een kleinere spoed. Ik denk dat als je naar een fatsoenlijke fietsenwinkel gaat ze vast wel wat in een bakje hebben liggen.
je moet nog steeds zelf trappen

Offline de brommer

• Opa
« Reactie #6 Gepost op: 19 oktober 2011, 13:35:14 »
Ik heb hier ook nog wel een setje van die dingen liggen (Ritchey). Laat maar weten als je ze wil proberen.