Auteur Topic: Te leen gezocht: bladbouttool  (gelezen 2192 keer)

Erik

• Gast
Te leen gezocht: bladbouttool
« Gepost op: 2 mei 2011, 18:12:43 »
Gisteren kraakte mijn fiets aan het eind van de middag. Kwam bij mijn bladen vandaan. Dus ik dacht kwestie van de bladbouten aandraaien. Dat aandraaien lukt alleen niet. De bouten blijven, waarschijnlijkdoor zand etc., doordraaien. Heeft iemand een tool om de achterkant van de bladbout vast te houden?

Offline Tim

• Opa
Re:Te leen gezocht: bladbouttool
« Reactie #1 Gepost op: 2 mei 2011, 18:21:20 »
Heb ik wel liggen, morgen naar de borrel meenemen?

Erik

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2 mei 2011, 18:30:12 »
Dat zou fijn zijn!

Erik

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2 mei 2011, 22:45:07 »
Wat voor tool heb je trouwens? Ik kan ze er wel uitdraaien maar wil er sowieso nieuwe inzetten. Dan kan ik gelijk zo'n tool halen maar wil wel een goede hebben. Heb menig voorwerp verdraaid.

Offline Wouter

• WTOS Bestuur 2009-2011
  • Opa
« Reactie #4 Gepost op: 2 mei 2011, 23:12:34 »
Het is gewoon een simpel tooltje dat precies past op het bladboutje. Het is meer voor het gemak, een mes werkt ook prima. Uit de bestekbak is er altijd wel een mes met de juiste breedte te vinden.

Erik

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2 mei 2011, 23:27:45 »
Het is gewoon een simpel tooltje dat precies past op het bladboutje. Het is meer voor het gemak, een mes werkt ook prima. Uit de bestekbak is er altijd wel een mes met de juiste breedte te vinden.
Dat heb ik geprobeerd, zelfs op maat gezaagd maar dat mocht niet baten. Omdat de bout er nog voor een deel inzit krijg je er niet zo makkelijk iets tussen. Zo'n tool valt volgens mij precies in de gaten en dan zou het net wel moeten lukken.

Zie die pennetjes in onderstaand figuur.

Offline Tim

• Opa
« Reactie #6 Gepost op: 2 mei 2011, 23:31:21 »
Ik heb idd zoiets, maar dan enkel.. mogelijk verschillen de maten van Campa en Shitmano, als je toch bladboutjes moet kopen, kun je net zo goed dat ding voor 5e ofzo ook meteen meenemen.

Erik

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 2 mei 2011, 23:34:36 »
Ik heb idd zoiets, maar dan enkel.. mogelijk verschillen de maten van Campa en Shitmano, als je toch bladboutjes moet kopen, kun je net zo goed dat ding voor 5e ofzo ook meteen meenemen.
Dat lijkt me inderdaad ook een beter plan. Helemaal als die van jou enkel is, die draai ik denk ik meteen kapot. Dat is niet handig.

Offline Tim

• Opa
« Reactie #8 Gepost op: 2 mei 2011, 23:35:45 »
Enkel bedoel ik maar 1 tooltje. Hij heeft de uitsteeksels als de linkerkant op het plaatje, dus met centreer-ding en nokjes die het moment overbrengen.