Auteur Topic: Body wissel Mavic Cosmos  (gelezen 10460 keer)

Offline Albert

• WTOS Bestuur '07-'09
  • Administrator
  • Burger
Re:Body wissel Mavic Cosmos
« Reactie #15 Gepost op: 11 juni 2009, 22:59:08 »
Dat zou wel heel mooi zijn, maar ik heb het idee de as verschilt omdat het type freehub verschilt en niet door het merk groep. De binnendiameter van de bodies is nl ook niet gelijk.

Offline Alex

• Opa
« Reactie #16 Gepost op: 11 juni 2009, 23:31:53 »
Je eerste zin klopt helemaal. Volgens mij (en zo te zien klopt dat op de foto) is de body diameter aan de zijde met het palmechanisme identiek evenals waarschijnlijk het palmechanisme zelf. Dus de body moet passen op de naaf. Je krijgt alleen niet de Shimano as door de campagnolo body en dus moet je als je nu de campagnolo body op de naaf zet wel ook de campa as hebben.
"Ik pak mijn spullen uit mijn auto en zet mijn fiets in elkaar. Vanaf terrasjes kijken toeristen en inwoners toe. Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me."

Offline Albert

• WTOS Bestuur '07-'09
  • Administrator
  • Burger
« Reactie #17 Gepost op: 12 juni 2009, 00:01:01 »
Dat klinkt idd heel aannemelijk. Ik ben al op zoek naar een 'mavic rear hub'. Dat lijkt me de beste oplossing. Dan gewoon de naaf zelf laten liggen, maar de as en de freewheel/hub combi wel gebruiken.
Tot nu toe op ebay alleen eentje met shimano body kunnen vinden. (5 euro!)

Edit: Trouwens ook een bedrijf gevonden op ebay die 10 van die lagers (6001-2RS) voor 10 euro + 10 euro verzendkosten verkoopt..
« Laatst bewerkt op: 12 juni 2009, 00:09:02 door Albert »

Offline Tom

• Ouwe lul
« Reactie #18 Gepost op: 12 juni 2009, 00:21:13 »
Ik kan me vergissen maar was er uberhaupt wel een campa body beschikbaar vroeger?
Volgens mij is mavic daar vrij laat mee begonnen, met die FTS-L body. En was er voor die tijd geen.......

eric

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 12 juni 2009, 08:05:41 »
De Tech-Mavic pagina (even Googlen op het password) geeft vast uitsluitsel....

Offline Alex

• Opa
« Reactie #20 Gepost op: 12 juni 2009, 08:20:54 »
Op de foto van Albert staat toch echt een Campa body. En die ziet er exact hetzelfde uit als mijn Campa Ksyrium achterwiel.

"Ik pak mijn spullen uit mijn auto en zet mijn fiets in elkaar. Vanaf terrasjes kijken toeristen en inwoners toe. Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me."

Offline Tom

• Ouwe lul
« Reactie #21 Gepost op: 12 juni 2009, 08:28:49 »
@eric, waarom vergeet ik toch steeds dat die bestaat  ???

Cosmos vanaf 2004 kan het wel mee.
Met de oude die Albert heeft kan het niet.
Teminste niet volgens mavic, wat niet uitsluit dat het niet werkend te krijgen is, maar dan moet je zelf je as gaan maken want van de oude cosmos is geen campa versie.

Offline Albert

• WTOS Bestuur '07-'09
  • Administrator
  • Burger
« Reactie #22 Gepost op: 12 juni 2009, 09:26:36 »
Op de foto van Albert staat toch echt een Campa body. En die ziet er exact hetzelfde uit als mijn Campa Ksyrium achterwiel.
@Alex: Het klopt dat die campa body gelijk is aan die van jouw Ksyrium. Deze komt nl ook van een Ksyrium. Maar hij is dus te nieuw voor mijn freewheel/hub.

@Tom: Bedankt voor je antwoord. Ik denk dat ik dit wielsetje dan gewoon verkoop om een ander setje voor terug te kopen waar al Campa op zit ;D
Het is niet dat ik geen assen kan draaien, maar ik vind dat de moeite niet waard.

@Eric: Da's idd een handige website.. wist niet dat die bestond.
« Laatst bewerkt op: 12 juni 2009, 09:29:55 door Albert »

Offline Tim

• Opa
« Reactie #23 Gepost op: 12 juni 2009, 09:42:27 »
De makkelijkste oplossing is het wiel met rust laten, Campa van de fiets slopen en verbranden, Shimano erop, zoals het hoort!!!

Domme opmerking, maar ik geloof dat je meteen een koper hebt gevonden voor de wielen met Japanse troep.

Offline michiel k

• Burger
« Reactie #24 Gepost op: 12 juni 2009, 16:34:35 »
De makkelijkste oplossing is het wiel met rust laten, Campa van de fiets slopen en verbranden, Shimano erop, zoals het hoort!!!

Domme opmerking, maar ik geloof dat je meteen een koper hebt gevonden voor de wielen met Japanse troep.

Tsja, ik ben het met Gerbert eens hoor, maar probeer die vastgeroeste tifosi maar eens te overtuigen :P

eric

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: 13 juni 2009, 09:43:59 »
@Eric: Da's idd een handige website.. wist niet dat die bestond.

De site is een beetje drama met alle flash zooi, maar meestal kan je wel vinden wat je zoekt. Ik meen dan Erik Nienhuis ook een hele stapel tech docs van Mavic heeft liggen op een server, tot 2007 oid. Allemaal PDF, maar dat kan hij beter vertellen.  :)

Offline Albert

• WTOS Bestuur '07-'09
  • Administrator
  • Burger
« Reactie #26 Gepost op: 13 juni 2009, 09:49:11 »
D'r is een ouder gedeelte voor alles van voor 2007. Daar bestaat het idd uit html en pdf.