Auteur Topic: Handleiding fiets opbouwen....  (gelezen 7796 keer)

eric

• Gast
Handleiding fiets opbouwen....
« Gepost op: 14 juni 2007, 16:12:02 »
Een dezer dagen moet ik een frame van de grond af opbouwen. NU zat ik te denken: is er behoufte aan een PDF of HTML document met alle stappen, fotos, en aandachtspuntjes? Dan komt alles van een kaal frame voorbereiden tot afstellen van derailleurs, remmen, enz. aan bod.

Offline Stefan

• Student
  • **
  • Plaats persoonlijke tekst hier
Re: Handleiding fiets opbouwen....
« Reactie #1 Gepost op: 14 juni 2007, 17:16:00 »
Lijkt me interessant. Vooral de aandachtspunten, en welke dit dan zijn.

Offline Tom

• Ouwe lul
« Reactie #2 Gepost op: 14 juni 2007, 17:16:21 »
wat voor iets blings heb je?  >:D

Offline Michiel

• Bestuur '98-'01
  • Opa
  • Triple butted
« Reactie #3 Gepost op: 14 juni 2007, 17:17:18 »
Goed plan, Eric! 8)
"Heel mooi allemaal; 'k heb er eigenlijk niets aan toe te voegen en had eigenlijk ook nooit aan deze reactie moeten beginnen, maar als je eenmaal iets begint, moet je het ook afmaken, net als een tijdrit, vandaar." - Il Pectorini (Pieter Dijkshoorn)

Offline mateis

• Turner homer
  • Opa
« Reactie #4 Gepost op: 25 juni 2007, 18:51:34 »
De vraag is, nu: wanneer krijgen we de opbouw van het wit-zwart-rode monster te zien? Er zijn een hoop mensen die hierop zitten te wachten, Eric... Hurry up! ;)

Ah, ik lees net op DP dat je ermee bezig bent. :icon_alb:
« Laatst bewerkt op: 25 juni 2007, 18:53:34 door mateis »
gears 'r' gadgets

eric

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 25 juni 2007, 19:17:56 »
Handleiding wordt moelijk... De energie / motivatie om alles echt uitelkaar te halen en juist te monteren ontbreekt ietsje. Stuur, vork voorwiel zijn nog één samenhangende unit, dus dat slopen is wel veul moeite ;-)

Offline mateis

• Turner homer
  • Opa
« Reactie #6 Gepost op: 26 juni 2007, 10:43:59 »
Inmiddels al op DP het plaatje gespot:

Da's helemaal niet verkeerd Eric... Mooi!  8) We zijn natuurlijk erg benieuwd naar een overdagfoto! Denk dat de zwarte Deus wel mooier is dan de eerder voorgestelde gepolijste Turbines (hoewel ze iets drukkere graphics hebben). Alleen die Flyweight achter...

Ik ben wel benieuwd hoe je je frame hebt voorbereid. Was dat nodig dan? Ik bedoel: Rocky is wel een voorbeeld van verzorgde afwerking, dus het lijkt me dat je de balhoofdbuis niet hoeft af te draaien, dat de bracketpot al gefaced is en dat de draad ook in orde en niet vervuild is. Zitbuis behoeft toch ook geen werk, dus wat blijft er dan over? Het richten van de achterpad na vervoer?

Ik heb zelf in ieder geval het idee dat mijn Kona, ga er binnenkort eens mee bezig, niet echt veel werk nodig heeft...
gears 'r' gadgets

Offline Vinay

• Opa
  • rossen, dat wil jij toch ook?
mooi
« Reactie #7 Gepost op: 26 juni 2007, 11:02:02 »
Da's mooi :)! Ik zag dat frame 'n paar weken geleden ook voor 't eerst en 't is mooi om te zien dat RM van esdoornblaadjes overgestapt is op totempaal-achtige vogels. Zou helemaal cool zijn als je ook dergelijk stickers op je vork zet (de Totem wordt geleverd met geschikte stickers, maar misschien leveren ze die ook los).

Veel plezier ermee! 't Is WTOS traditie, nieuwe fully opbouwen 'n paar maanden na je afstuderen?
lente!

eric

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 26 juni 2007, 13:39:31 »
Nouja, aan 't frame was niks te doen. Gefaced, getapt en geruimd. BB cups kon ik er met de hand in draaien. Thomson pen past er zeer strak in, maar zonder te krassen.

@Matthijs: Flyweight's for the chicks in the racing scene, eh.  ;)

Op die band is trouwens niet te rijden: de hieldraad is geknapt.

@Vinay: Reba WC is gespoten... moet ik eerst schuren voor ik daar Tribals op zet. Ik dacht eigenlijk na het shirt, de mok en nu het frame gewoon een 45 x 70 Tribal op m'n rug te laten zetten. Kost alleen effies meer dan het frame, gok ik.  ;D
« Laatst bewerkt op: 26 juni 2007, 13:47:02 door eric »

Offline Vinay

• Opa
  • rossen, dat wil jij toch ook?
treibel
« Reactie #9 Gepost op: 26 juni 2007, 14:50:59 »
Maar voor stickers hoef je niet te schuren ee! Op je rug is ook 'n goed idee, maar zoals ik jou gewoonlijk zie fietsen (met 'n shirt aan en alles) lijkt 't me weinig nuttig om je rug the matchen met je frame. Je kunt wel 'n Planet X of 'n Primal Wear shirt ritselen ergens, dat zou dan wel beter passen. Nu ja, wellicht komt Rocky Mountain binnenkort zelf wel met iets. 't Is nu nog allemaal zwart rood, maar zal 't je zeggen als ik iets tegenkom :).

Specialized heeft trouwens wel tribal zadel- en stuurpennen :).
lente!